jueves, 28 de febrero de 2013

El secretu del capitán.

Ello yera un capitán, curtíu en milenta aventures, que navegara per tolos mares d’esti mundu con un barcu remanáu pola tripulación más artera y preparada qu’enxamás se viere.

Dacuando'l capitán, miraba pal finxu’l cielu, alendaba fondo y gritaba a la tripulación:

-¡Voi trancame nel mio camarote a escribir sobre’l secretu fonderu de la vida!.

Y allá pasaba una vegada na so xera mientres los marinos se miraben unos a otros y xuxuriaben qué gran secretu sedría aquel del qu’escribía’l so capitán.

Un día nortiaron una islla. El capitán ordenó poner rumbu hacia ella. Desembarcaron y díxo-yos a la tripulación:
  
- Señores, voi quedame a vivir equí nesta islla hasta que muerra. Empobinen pal barcu y pongan rumbu a onde’l so instintu marineru-yos aconseye, pero antes…

Y entós el capitán garró tres argolles con una llave cada una. Llamó al pilotu, al marineru que vixilaba allarribón engoláu nel palu y al encargáu de les bodegues.

-Nel mio camarote hai un arca con tres peslleres. Les tres llaves son éstes. Voi da-yos a caún una y dexo al so xacíu'l momentu d’abrila. Dientro alcuéntrase’l secretu fonderu de la vida.

Dempués, quedó’l capitán na islla sigún el deséu de so y la tripulación desplegó les veles y empobinaron mar adientro.

Cuando malpenes perdieren de vista la islla u quedare’l capitán dixebróse la marinería en tres bandos siguiendo a caún de los tres tripulantes que tenía una llave del arca. Entamaron una engarradiella xabaz por aciu d’intentar cada bandu facese coles otres dos y conocer el secretu fonderu de la vida. Al final acabaron aperrillándose toos contra toos. Namás qu’un rapaz que facía de grumete llimpiando la cubierta fuxó d’aquella amarraza escondiéndose nun rincón de les bodegues.

Dempués d’una truena de golpes, tiros, ruios de sables y glayíos fíxose’l silenciu. El grumete salió del so escondite y vio na cubierta una esfueya de cuerpos mutilaos y marinos dando les boquiaes. Buscó los calabres del pilotu, del marineru que vixilaba allarribón engoláu nel palu y del encargáu de les bodegues y pañó les tres llaves del arca.

Entró de siguío nel camarote del capitán y abrióla. Había un mapa d’una islla y unes coordenaes d'aú s’allugaba nel océanu. Pescanció entós que yera la islla onde se retirare a pasar el restu la so vida’l capitán. Fixóse entós qu’había tamién pa una esquina una nota firmada por él y que entamaba: “El secretu fonderu de la vida…”. Dempués continuaba:

“...ye algamar la intelixencia que te permita saber cuálos son el llugar ya’l momentu afayadizos pa safate de la cobicia humana y salvar la tuya”.