domingo, 10 de agosto de 2014

Un creitu pa la bolera

Visto agora, en frío, que saliere aquel día del conceyu como xabaril escopetiáu valióme pa que nun m’azafranaren nel sitiu.

Ye bobada. Hai xente tan aquello que si te pones a argumentar con ellos ye neto que si t’escentellares escontra una peña. Das voces en castañéu y rinches como un carru. Yá se sabe qu’oyer y escuchar nun son lo mesmo.

Y yo intentar intentélo con brenga. Falé, di razones a embute, enfotéme y esparabanié pa da-yos más tiez a les mios pallabres, pero confiéseme cura, confiéseme flaire que per esa m’entra y pela otra me sal. Que nada, cho. Poníense a burbusar pelo baxo y a mirame de regüeyu y dempués nun me facíen nin plizca casu y namás que me contestaben que la mio proposición yera "imposible de llevar a cabu dafechu". Y puntu redondu.

Asina que cuando fui decatándome de que, ante la mio insistencia y enfotu, la xente empezó a mirame de llau, foíno, con cares gafes y xuxuriando una y otra vuelta ente ellos abultóme’l momentu afayadizu pa colar y poner tierra pel medio. Hasta me paeció ver a dalgún arregañar los dientes, apretar los puños y esbabayase como con ganes de faceme callar d'un enviyón.

Lo que más me fadia de too ye que los fechos diéron-yos a ellos la razón. Ye lo que pasa cuando dexes qu’el corazu apodere al xacíu, que pues meter el cuezu hasta atrás.

Poro, teo de reconocer que cuando traté de convencelos pa dir en xermandía encabezaos pol nuestru campeonísimu nel xuegu de los bolos camín del  bancu y pidir falar col director pa que nos concediere un creitu pa construir la bolera nueva taba equivocáu.

Pero non pola mor de la famosa crisis, les dificultaes pa llograr creitos y bla-bla-xu-xu, tema tristemente permansuñáu y de la mayor actualidá anguaño. ¡Ca!. Non. Too resultare ser abondo más cenciello.

 Simplemente  que yo daquella nun sabía que’l director de la sucursal yá s’enterare cuantayá que Pachu, el nuestru campeón indiscutible de cuatriada,  llevaba bien de tiempu acomuñáu cola so muyer y poniéndo-y entrambos a dos una cuerna más grande que la d'un venáu en plena berrea.

Y, claro, cuando m’empeñé en que fuere precisamente Pachu l’encargáu d'encabezar la comitiva pa pidir el  puñefleru creitu pa la bolera pues… que cásique me puñen… faltó poco… vamos, nada…