jueves, 20 de febrero de 2014

La decisión d'Olaya

Por más qu'Olaya miraba y remiraba p'aquellos dos guirrios nun alcontraba nada pa estremar el que más-y gustaba pa mozu. So ma entrugáre-ylo milenta vegaes cuando la veía cortexar a dos bandes y a la xente xuxuriar peles llurigues:
  
-¿Cuál quies pa mozu, Olaya?.

Porque so aquelles melenes amazcarábense los dos pretendientes dende cuantayá de la rapaza y quedaren que pal antroxu ella diba decidise por ún de los dos ensin más tardanza. Pero como nun yera pa ello tampoco y yá-yos probecía a toos aquella escoyeta, escurrió la pretendida:

-¿Y por qué nun lo decidimos en viendo al que más salta?.

Paeció-yos a toos bien la idea. Fueron pal prau xunto a la llosa de Pepe Pachón y daquién comentó:

-Venga, el que salte penriba la vara yerba ye'l meyor, ¿acuéi?.

-¡D'alcuerdu!-vocinglaron ayuri.

El primer guirriu garró carrera, fincó la pértiga... y estampóse contra la yerba la vara un pocoñín más arriba de la metá.

El segundu entamó correr dempués, upóse nel aire algamando más altor que l'otru y... espetó coles piernes abiertes escontra la picorota'l palu tapada con un bote dexando ellí mancorniada la so entepierna. Dempués esnidió adulces pela yerba p'abaxo hasta quedar en suelu ximiendo ya iñando con un sonsón qu'asemeyaba'l cantar d'un carru.

-L'asuntu ta resueltu-comentaben los vecinos-, saltó más el que s'escentelló contra'l palu. Yá tienes mozu, Olaya.

Y asina quedó la cosa, cola rapaza cozcada al llau d'aquel mozu que taba espatarráu cabo la vara yerba glayando y retorciéndose como un esculibiertu. Dicen los últimos que la vieron que taba pálida y moviendo la cabeza negativamente cuando lu vio tan aquello.

Dempués too trescurrió de lo más corriente. Vieno'l casoriu. Una vida matrimonial colos sos bonos y malos momentos como toes...

Y los ximielgos. Porque ella ya'l so home tuvieren un par de ximielgos qu'apadrinare'l collaciu guirriu del maríu, que perdiere a la moza cuando los saltos,  que lo cortés nun quita lo valiente. Asina que los guah.es crecieron, escutruxaron y fixéronse mozos.Tamién cola mocedá entró-yos el rixu polos guirrios y los saltos heredáu de so pa y so padrín...

Foi entós cuando esa mala xente picuscayu que namás que sabe andar tol día marmurando y sopelexando bilordios entamóla cola muyer, l'home, el padrín y los ximielgos... Y too porque cuando los rapazos diben al prau xunto a la llosa de Pepe Pachón a practicar saltando la vara yerba nunca nun yeren a pasala. Pero tampoco nunca nun yeren a algamar el bote que cubría'l palu. Porque siempre acababen estampándose contra la yerba la vara un pocoñín más arriba de la metá...

domingo, 2 de febrero de 2014

Grandes guerreros.

Duldar que yéramos grandes guerreros yera bobada. Y que veníamos d'una pernomada triba de cazadores más bobada tovía.

Aquella tarde díbamos de caza. Fiximos una bona poza. Dempués mexemos allá, echemos cuchu, estrapayemos cabezones, echemos tola porquería qu'atopáremos perende y más y hasta dalgún baxó los pantalones y dexó ellí la so aportación más íntima. P'acabar, tapémosla con procuru. Namás que quedaba esperar pola presa.

Amataguémonos escucando a ver qué cazábamos. Tino frotaba les manes y too de los nervios y la emoción. De sutrucu, sentimos ruíu. Acercábase daquién. Yera la madre de Tino precisamente. Aportó a l'altura la trampa y ¡zas! metió la madreña hasta'l todiellu sacándola entafarrada de puxarra que daben hasta ganes de vomitar.

La sabia intuición d'una madre fixo'l restu:

-¡Tinoooo, ven p'acá que voi frayate!

Les ñalgaes restallaben na culera de Tino como voladores. Los demás guerreros esnidiémonos selequino pa fuxir d'una panadera segura.

Yéramos grandes guerreros, yera bobada duldalo. Pero non suicides.